کیف و کوله, هدیه و کادو ها

خرید بهترین جامدادی برای مدرسه

اگر به یک فروشگاه لوازم‌التحریر بروید، حتما با تنوع بی‌نظیری از انواع مدل های جامدادی مدرسه روبه‌رو خواهید شد. جامدادی یک وسیله بسیار کاربردی برای نظم‌بخشیدن به کیف و کوله‌پشتی دانش‌آموزان و دانشجویان است. فرقی نمی‌کند شما دانش‌آموز هستید یا هنرجو یا حتی یک کارمند؛ در هر صورت جامدادی یک وسیله ضروری برای شما به جساب می آید.

ممکن است در انتخاب بهترین مدل جامدادی  دچار سردرگمی شوید چراکه این روزها لوازم‌التحریرها تنوع شگفت‌انگیزی دارند؛ به همین خاطر انتخاب یک مدل مناسب آسان نیست. شما باید در خرید خود چند فاکتور مختلف را در نظر بگیرید تا انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

جامدادی چیست؟

جامدادی ابزاری است که به منظور نگهداری و سازماندهی انواع لوازم تحریر و جابه‌جایی آسان‌تر و راحت‌تر آن‌ها است. انواع نوشت افزار مثل مداد، خودکار، مدادرنگی، ماژیک، پاک کن، تراش و… به کمک آن می‌توانند دسترسی و مراقبت بسیار مناسبی را برای اقلام مختلف لوازم تحریر شما ایجاد کنند.جامدادی

امروزه برای خرید این محصول، با ویژگی‌های مختلف و گوناگونی روبرو می‌شویم که توجه به آن‌ها بسیار مهم است. اما اگر به تاریخچه این شی رجوع کنیم، درمی‌یابیم که این محصولات در گذشته با شکلی متفاوت وجود داشتند و تاریخچه آن‌ها به بیش از 2 قرن پیش پیش برمی‌گردد.

از ویژگی‌های جامدادی‌های اولیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظاهر گرد و استوانه‌ای شکل
  • دارای جنسی از چوب، فلز، یشم و آج فیل یا سایر مواد سخت

جالب است بدانید که جامدادی‌ها در در قرن هجدهم، به مرور جزو لوازم گران قیمت مخصوص خانواده‌های متمول به حساب آمد و غالباً جنس آن از نقره عیار بالا ساخته می‌شد که بسیار گران‌بها بود. در میانه دهه ۵۰ میلادی بعضی شرکت‌ها به عرضه مدل‌هایی با نام و لوگوی خود به مشتریانشان شدند.

کاربرد جامدادی

جدا از در نظر گرفتن ویژگی های کمی و کیفی، برای خرید این محصول لازم است بدانیم که چرا آن را می‌خریم؟ این محصول چه استفاده و کاربردی دارد و با آن چه چیزهایی را حمل می‌کنیم؟ ممکن است قلمی گران قیمت را حمل کنید و یا مجموعه‌ای از نوشت افزار تخصصی داشته باشید که نیاز است تا آن را در یک محفظه جدا نگه‌دارید.

در بسیاری از این شرایط، شما واقعاً به نوع خاصی از جامدادی نیاز دارید که به شما برای محافظت و سازماندهی انواع لوازم تحریرتان کمک کند. در این انتخاب‌ها از یک مدل ساده با یک زیپ تا مدلی چرمی با یک جداکننده وجود دارد.

در اینجا برخی از نمونه‌های کاربری این محصول را ذکر کردیم:

  • برای حمل لوازم تحریر دانش آموزی انتخاب شما بسته به سن و سلیقه‌تان است که البته رعایت ارگونومی را هم داشته باشد.
  • لوازم طراحی را معمولاً با مدل سایز بزرگ پارچه ای حمل می‌کنند.
  • ابزار و لوازم مهندسی با مدل زیپ دار مناسب‌تر است.
  • اما هنگام خرید این محصول در همه موارد بالا باید توجه کرد که چه حجمی از وسایل قرار است در آن جای گیرد. به نسبت این موضوع، از یک جنس مقاوم با بست مناسب، خرید جامدادی مورد نظر را انجام می‌دهیم.
  • گروه سنی مصرف‌کننده نیز یکی دیگر از مواردی است که باید در انتخاب و خرید به آن توجه کرد. این فاکتور در انتخاب جنس، رنگ و طرح جامدادی بسیار اهمیت دارد و با توجه به سلیقه شخصی هر فرد ممکن است متفاوت باشد.

 

در هنگام خرید باید به چند نکته دقت کنید تا بهترین خرید را داشته باشید:

 

اول از همه ببنیم این محصول را برای چه سن و فردی می خواهیم ؟

 

این محصول برای اقشار بسیار و در سنین گوناگون کاربرد دارد. قطعا دانش‌آموزان یکی از اصلی‌ترین گروه‌های مخاطب هستند که صرف‌کننده این محصول به‌شمار می‌روند.

به جز دانش‌آموزان، دانش جویان، زبان آموزان، هنرجویان و… اعم از آقایان و بانوان مخاطب انواع مختلف این کالا هستند. با این اوصاف، تنوعی که این محصول می‌تواند داشته باشد، بسیار زیاد است. با در نظر گرفتن این مورد می توانید به مشخصه های بعدی عمل کنید.

طرح

جامدادی محصولی‌ست که یک دانش‌آموز مدرسه‌ای هر روز از آن استفاده می‌کند. طرح و رنگ این محصول برای دانش‌آموزان ابتدایی و پیش‌دبستانی اهمیت زیادی دارد. برای فرزندان خود محصولی با طرح‌های کودکانه و رنگ‌های جذاب تهیه کنید. فراموش نکنید این محصولات می‌توانند نقش پررنگی در ایجاد شور و اشتیاق به تحصیل در فرزند شما داشته باشند. هنگام خرید لوازم‌التحریر، فرزندتان را هم با خود ببرید و اجازه دهید که این محصولات را با سلیقه خودش خریداری کند.

قیمت

مدل های جامدادی مدرسه با قیمت‌های متفاوتی در بازار یافت می‌شوند. قیمت این محصول به کیفیت ساخت، برند تولیدکننده، جنس محصول و نوع کاربری آن بستگی دارد. اگر شما تنها به دنبال یک وسیله کوچک برای حمل چند عدد خودکار در کیف دستی خود هستید، نیازی نیست یک محصول گران‌قیمت خریداری کنید. در این مواقع خرید یک جامدادی کوچک پلاستیکی بهترین انتخاب خواهد بود.

قیمت مدل‌های چندمنظوره یا مدل‌های با سایز بزرگ معمولا گران‌تر است. اگر شما نوشت‌افزار ارزشمندی مانند مدادرنگی‌های حرفه‌ای دارید، باید محصولی باکیفیت که حرفه‌ای طراحی شده است خریداری کنید. در طراحی این محصولات برای هر وسیله‌ای جای به‌خصوصی در نظر گرفته شده است تا انتخاب مناسبی برای نیازهای حرفه‌ای‌تر باشند.

اندازه

بهتر است تا در هنگام خرید جامدادی مورد نظرتان، ابعاد آنرا مورد توجه قرار دهید. ابعاد این محصول بسته به تعداد و میزان نوشت‌افزاری دارد که قصد دارید در آن قرار دهید. کاربردی بودن و مفید بودن در این دست از محصولات غالباً به ابعاد آن بازمی‌گردد.

همچنین بهتر است که دقت کنیم که این محصول فضاهای تقسیم‌بندی شده و تفکیک شده داشته باشد. این فضاهای جداسازی شده امکان جای دادن ابزار مختلف‌مان را فراهم خواهد کرد. مدل‌هایی با فضاهای مشخص و جداگانه، بسیار کاربردی بوده و استفاده از آن راحت‌تر است.

یک جامدادی استاندارد معمولاً بین ۵ تا ۷ اینچ و ارتفاع استاندارد آن حدوداً ۲ اینچ است و این کاربری، در ابعاد بزرگ و گاهی کوچک نیز مشاهده می‌شود.

اگر لوازم‌التحریر کمی دارید، بهتر است یک جامدادی کوچک و جمع‌وجور تهیه کنید تا کیفتان را سنگین نکند. از طرفی اگر نوشت‌افزاهای شما زیاد است، باید یک مدل بزرگ بخرید تا تمام لوازمتان در آن جا شود.

جنس

جنس مدل های جامدادی مدرسه یکی از اولین نکاتی‌ست که باید در خرید این محصول به آن توجه شود. جنس و کیفیت جامدادی فاکتوری‌ست که باعث می‌شود این محصول تا چند سال هم قابل استفاده باشد. اگر برایتان اهمیت دارد که جامدادی قابل شستشو باشد، باید در انتخاب جنس آن دقت داشته باشید. در ادامه به معرفی انواع متریال به‌کاررفته در تولید مدل های جامدادی مدرسه می‌پردازیم.

  •  پارچه‌ای

پارچه پراستفاده‌ترین متریالی‌ست که در تولید بهترین مدل جامدادی ایرانی و خارجی به‌کار برده می‌شود. مهم‌ترین مزیت این متریال، قابل شستشو بودن است که آن‌ را به انتخابی مناسب برای استفاده روزانه تبدیل می‌کند.

ماژیک، مرکب و روان‌نویس‌ها همیشه ممکن است رنگ پس دهند. اگر از این نوع محصولات استفاده می‌کنید، بهتر است برای حمل آن‌ها از یک جامدادی پارچه ای استفاده کنید تا در صورت نیاز بتوانید آن را بشویید.

  • فلزی 

مدل‌های فلزی بین دانش‌آموزان بسیار محبوب هستند؛ چرا که معمولا طرح‌های فانتزی و جذابی دارند. جامدادی‌های فلزی باکیفیت می‌توانند تا سال‌ها قابل استفاده باشند. پیداکردن وسیله مورد نظر در آن‌ها راحت است و معمولا طبقه‌ای هستند.

یکی از معایب جامدادی‌های فلزی این است که هنگام حرکت در کیف صدا می‌دهند. این مدل‌ها ممکن است کمی سنگین باشند و اگر کیفیت ساخت آن‌ها خیلی بالا نباشد احتمال دارد در مدت کوتاهی دچاز زنگ‌زدگی شوند.

  • پلاستیکی 

متریال پلاستیک می‌تواند از نوع سخت یا منعطف باشد. پلاستیک‌های سخت در بین مدل های جامدادی مدرسه بسیار پرطرفدار هستند. این مدل‌ها برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و پیش‌دبستانی کاملا مناسب هستند و تنوع بالایی از طرح و رنگ دارند.

نوع دیگری از جامدادی‌های پلاستیکی، جنس نرم و طلقی دارند. پلاستیک نرم معمولا یک متریال مناسب برای مدل های جامدادی مدرسه نیست. این محصولات مقاومت کمی دارند و تنها مناسب چند خودکار و مداد سبک هستند. مدل‌های پلاستیکی یا کلاسوری برای کسانی که به یک محصول کوچک و سبک برای نظم‌دادن به کیف خود نیاز دارند، طراحی شده است. این مدل‌ها قیمت مناسب و ارزش خرید بالایی دارند.

  • سیلیکونی 

سیلیکون یکی از جدیدترین متریال‌های به‌کاررفته در تولید انواع مدل های جامدادی مدرسه به‌شمار می‌رود. سیلیکون نرم، سبک و انعطاف‌پذیر است و یکی از ایمن‌ترین جنس‌ها برای استفاده کودکان است. این مدل‌ها طراحی چشمگیر و رنگ‌های شادی دارند که معمولا برای دانش‌آموزان مقاطع پایین بسیار جذاب است.

  • چوبی

چوب یک متریال سنگین است و به‌ همین خاطر برای استفاده روزمره مناسب نیست. جامدادی‌های چوبی انتخابی عالی برای مدیران هستند که روی میز کار خود قرار دهند. قدیمی‌ترین مدل‌های جامدادی از چوب ساخته شده‌اند و این موضوع آن‌ها را به یک کالای نفیس تبدیل می‌کند. یک جاقلمی چوبی منبت‌کاری‌شده می‌تواند زیباترین محصولی باشد که به‌عنوان سوغاتی برای عزیزانتان می‌خرید.

  •  چرمی

یک متریال فوق‌العاده برای کسانی که قبل از هر چیز به کیفیت فکر می‌کنند. جامدادی‌های چرمی ظاهری شیک و کلاسیک دارند که آن‌ها را به انتخاب اول کارمندان و دانشجویان تبدیل می‌کند. هیچ محصولی برای نگهداری از خودکارها و روان‌نویس‌های نفیس به‌اندازه جامدادی‌های مرغوب چرمی مناسب نیست.

  • مقوایی

مدل‌های مقوایی معمولا دست‌ساز هستند و با پارچه روکش ‌شده‌اند. این مدل‌ها می‌توانند یک هدیه جذاب باشند و برای نگهداری از مدادرنگی بسیار کاربردی هستند.

 

بهترین مدل های جامدادی دخترانه و پسرانه ایرانی و خارجی

این روزها بهترین مدل جامدادی ایرانی و خارجی زیادی در بازار وجود دارند. چه مدلی برای شما مناسب است و باید هنگام خرید به چه نکاتی توجه داشته باشید؟ مدل های جامدادی مدرسه بسیار متنوع هستند که در ادامه با پرطرفدارترین مدل‌ها آشنا می‌شویم.

ساده

مدل‌های ساده معمولا تنها یک محفظه دارند، با زیپ بسته می‌شوند و از جنس پارچه هستند. این مدل‌ها برای حمل انواع نوشت‌افزارها مناسب‌اند و در کیف جای زیادی اشغال نمی‌کنند.

کتابی

همان‌گونه که از نامشان مشخص است، این مدل های جامدادی مدرسه مثل کتاب باز می‌شوند. این مدل‌ها هم می‌توانند انتخب مناسبی برای هنرمندان و کسانی باشند که نیاز دارند به‌راحتی به لوازم خود دسترسی داشته باشند. این جامدادی‌ها مانند کتاب باز می‌شوند و همه‌چیز در یک نگاه قابل مشاهده است.

رولی

جامدادی‌ رولی ظاهر بسیار شکیلی دارد. این مدل مانند سفره باز و پس از استفاده به‌صورت یک رول جمع می‌شود. جنس این مدل‌ها معمولا نمد یا چرم است که با یک بند گره‌ای یا دکمه بسته می‌شوند. جامدادی‌های رولی برای کسانی که نقاشی می‌کنند مناسب است و می‌توانند به‌راحتی به تمام مدادرنگی‌های خود دسترسی داشته باشند.

طلقی

انواع متریال شفاف در مدل های جامدادی مدرسه بسیار پرطرفدار هستند. جامدادی‌های طلقی به شما امکان می‌دهد تا بدون بازکردن آن، محتویات داخل جامدادی را ببینید. این موضوع برای کسانی که اغلب وسایل خود را جا می‌گذارند بسیار کمک‌کننده خواهد بود. با استفاده از این جامدادی‌ها دیگر فراموش نمی‌کنید چه وسایلی را برنداشته‌اید.

طبقه‌ای

مدل‌ طبقه‌ای گزینه اول برای کسانی‌ست که لوازم زیادی دارند. این نوع جامدادی‌ها می‌توانند از جنس فلز، پلاستیک فشرده یا پارچه‌های بسیار محکم باشند. در مدل‌های چندطبقه، برای تمام وسایل جای مشخصی در نظر گرفته شده است و شما می‌توانید به هر کدام از لوازمتان طبقه خاصی را اختصاص دهید.

چندمنظوره

جامدادی‌های چندمنظوره از محبوب‌ترین مدل‌های بازار هستند و جذاب‌ترین انتخاب برای دانش‌آموزان خواهند بود. محصولات چندمنظوره بستر فلزی یا پلاستیکی دارند و روی بدنه یا داخل محفظه آن‌ها امکانات جالب و منحصربه‌فردی قرار گرفته است. این محصولات می‌توانند مجهز به ماشین حساب، آینه، چرتکه، تراش و… باشند.

استوانه‌ای

جامدادی‌های استوانه‌ای به‌صورت عمودی قرار می‌گیرند. این مدل‌ها می‌توانند مقوایی، فلزی یا پارچه‌ای باشند. با یک نگاه می‌توانید تمام مدادها و خودکارهای خود را ببینید و چیزی را که نیاز دارید بردارید. جامدادی‌های استوانه‌ای برای وسایل کوچک مناسب نیستند؛ چرا که این لوازم در پایین محفظه قرار می‌گیرند و به‌سادگی قابل دسترسی نخواهند بود.‎‌

نحوه بسته‌شدن انواع جامدادی

جامدادی‌ها به شکل‌های مختلفی باز و بسته می‌شوند. شما باید بر اساس سلیقه و نوع نیاز خود از بین آن‌ها انتخاب کنید.

  • زیپی
  • مگنتی
  • چسبی
  • بندی
  • لولایی
  • قفل‌دار
  • دکمه‌دار

در آخر

در این مقاله  به شما راهنمای خرید بهترین مدل جامدادی  را ارائه کردیم. هنگام خرید این وسیله پرکاربرد، باید به نکات زیادی از جمله جنس، نوع بست و اتصالات، اندازه، وزن و سایر فاکتورهای اشاره‌شده توجه داشته باشد. طرح و رنگ در خرید مدل های جامدادی مدرسه بسیار مهم است و یک جامدادی جذاب می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر روحیه دانش‌آموزان داشته باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *