جعبه پذیرایی, جعبه فانتزی, جعبه هدیه

هدیه شب یلدا عروس

شب چله

هدیه شب یلدا عروس
یکی از آداب و رسوم ایرانی ها شب یلداست که همه با سنت های این شب به خوبی آشنا هستیم اما شب یلدا برای دخترانی که به تازگی ازدواج کرده اند یا در مراحل نامزدی و عقد به سر می برند، حال و هوای دیگری دارد چرا که در این شب طبق رسومات ایرانی خانواده داماد به منزل عروس می آیند.

شب چله

اصل و خاستگاه مراسم شب چله‌ چیست؟
مراسم شب چله‌ای عروس نوعی خوشامدگویی به خانواده عروس برای حضور در خانواده داماد بوده است. خرید کادو برای شب یلدای عروس هم راه ابراز علاقه خانواده داماد به نوعروس به حساب می‌آمده‌ است. علاوه بر این، دورهمی‌های شب یلدا، بهانه‌ای برای شناخت بیشتر هر دو خانواده نسبت به هم بوده است.

 

 

هدایای مناسب شب چله:
به صورت کلی هدیه های یلدایی عروس شامل دو بخش سنتی و امروزی تقسیم می‌شوند. هدایای سنتی همان اقلامی هستند که از روزگاران کهن در ایران قدیم در شب‌های یلدا به تازه عروسِ خانواده در طبق‌های تزیین شده تقدیم می‌شده است.

هدیه یلدا
لیست هدایای سنتی:
• آجیل تزیین شده
• میوه های حکاکی شده مثل هندوانه و کدو تنبل
• پارچه
• لباس زمستانی
• پول
• طلا و زیور آلات
• کله قند تزیین شده
• نقل و نبات و شیرینی

 

 

هدایای امروزی هم شامل ساعت، کفش، کالای دیجیتال و هر وسیله‌ای است که در لیست هدایای کهن وجود ندارد.شمامیتوانیددر گالری نگارسا عکس چهره عروس را به ما بدهید و جعبه با طرح چهره سفارش دهید که نمونه آن در تصویر موجود است و هدایا را در این سبک جعبه ها هدیه دهید که حس خوب و ارزش هدیه را به شدت بالا میبرد.

جعبه با عکس شخصی

 

نکته مهم:

اما نکته‌ی مهم در این میان فقط خرید هدایا نیست، تزیین هدیه‌ها هم بسیار مهم است. برای تزیین هدیه عروس شب یلدا باید از رنگ‌های مخصوص این شب، یعنی قرمز و کمی سبز، استفاده کنید. که ما در نگارسا جعبه های هدیه با این رنگ ها را موجود داریم.همچنین برای زیباتر و ارزشمندتر دیده شدن هدایا بهتر است از کمی رنگ طلایی هم در تزئینات استفاده کنید.

 

 

هدیه شب یلدا عروس

مناسب تزیین آجیل و دادن هدیه و پذیرایی شب یلدا

تزیین آجیل و هندوانه برای عروس

تزیین آجیل شب یلدا برای عروس و مهمانی و تزیین هندوانه شب یلدا و هدیه‌های دیگر معمولا به سلیقه فرد بستگی دارد اما برای تزیین این هدیه‌ها بهتر است برخی اصول را رعایت کنید تا هدیه‌ها جلوه زیبایی داشته باشند و میزبان را سر ذوق بیاورند. برای مثال آجیل را در جعبه های نفیس هدیه که چند خانه هستند بگذارید .نمونه این جعبه ها که در سایت ما موجود است را در سمت راست این تصویر میبینید.

هندوانه را برش داده و در ظرف با سلیقه خود و کمی خلاقیت بچینید و یا میتوانید هندوانه را حکاکی کنید که طرح های بسیار جالبی روی آن قابل اجرا است.

 

کادو کردن لباس و پارچه‌ برای هدیه شب یلدا عروس

در مورد کادو‌های مربوط به لباس از کیسه‌های تزیین شده توری و کنفی می‌توان استفاده کرد. در غیر این صورت از کاغذ کادو‌‌های ساده یا با طرح‌های دلخواه که روی آن‌ها روبان‌هایی با رنگ قرمز چسبانده یا گره زده شده باشد، استفاده می‌شود. همچنین جعبه‌های چوبی ،مقوایی و پارچه ای یا پاکت‌های دسته‌دار مخصوص هدیه که با روبان تزیین شده‌اند، گزینه‌های مناسبی برای تزیین کادو عروس برای شب یلدا هستند.

کادو یلدا

نکته پایانی:

سعی کنید در حد توان و بودجه خود هدایا را تهیه کنید و با سلیقه خود و یا کمک گرفتن از سلیقه دیگران هدایا را به زیبا ترین شکل ممکن به عروس خود هدیه دهید.چیزی که برای خانمها خیلی ارزشمند است این است که شما برای آنها ارزش قائلید و ما در اینجا به شما کمک میکنیم تا بهترین خاطرات را از این شب در ذهن خود و عروس وخانواده ها  ثبت کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *